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 Surf foil : wake foil water starts 
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Inscription : Sam Sep 14, 2013 6:45 pm
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Hello
After five years with kitefoil and one year with sup foil I would like to do surf foil behind the boat.
You have some advice for the water start ? it would be easy with the straps but without ?
What is the position for the departure with the cable ?
thank' you max


Dim Mai 27, 2018 9:58 pm
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Inscription : Mar Juin 12, 2007 11:50 am
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Hello,

it is easier with straps, but not as "pure" as without them.

Bend the cable at the minimum speed of the motor. Step up on the board. Then accelerate.

Thanks,

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Lun Mai 28, 2018 9:00 am
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Inscription : Mar Juin 12, 2007 11:50 am
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Localisation : La Baule / France
Hello,

Evitez de vous lancer dans l'axe de l'hélice pour ne pas que le foil soit brassé par les perturbations. C'est très déstabilisant.

Avec straps c'est comme en wake classique, il suffit de ne pas trop opposer au bateau et de le lancer à faible vitesse le temps de sortir.

Sans strap, c'est plus coton mais avec de la méthode c'est facile.
1/ Placez la planche à 90° de l'axe de traction du bateau.
2/ Mettez la planche sur la tranche, mat du foil parallèle à l'eau.
3/ Maintenez cette position de la planche avec le bras arrière en tenant le rail entre vos deux pieds.
4/ Positionnez immédiatement vos deux pieds aux sweets spots.
5/ Vous êtes planche perpendiculaire à la traction, mat parallèle à l'eau, main arrière en rail grab, palonnier dans la main avant entre vos deux genoux.
6/ Le pilote vous sort de l'eau doucement, vous laisse vous placer en dehors du sillage, et cale le bateau à 11nds pour les meilleurs.

Le pilote devra gérer une légère tension pendant l'installation.

Warnings :
Ne JAMAIS tenir la corde à la main (risque de coupure sévère).
Ne JAMAIS remonter à la main sur la corde lorsqu'on vous tracte, pour aller dans la vague par exemple. Si vous tombez avec un membre dans une boucle de corde derrière vous : vous perdez le membre !!! Section nette et sans bavure.
Pour limiter ces risques, utilisez un palonnier de wakeSURF : corde de très gros diamètre et micro palonnier, tout en respectant ces consignes.
Ne tombez jamais sur le foil. La pire des chutes est de tomber sur l'arrière du foil qui est coupant. Ne refusez pas la chute en le jetant devant vous : tombez devant ou sur les cotés.
Attention, la vague d'un bateau remonte de l'eau brutalement par rapport à une vague naturelle. Quand vous y mettez les ailes, le foil va suivre cette ascension et risque de flipper sous vos pieds. C'est la chute assurée avec le buste dans les pointes des ailes ! Protégez votre visage avec les bras, portez une life veste et une combinaison épaisse, et évitez cette situation.
Nota : les foils Allvator ont des pointes carrées et émoussées pour limiter le danger. Mais la peau est tendre dans l'eau et un accident peut toujours mal tourner. Alors protégez vous et soyez prudents.

Matériel recommandé :
Notre foil Allvator en M pour les moins de 60kg et en L pour les plus costauds. Un foil plus grand fonctionne aussi mais c'est moins bien puisqu'une vague de wake est certes petite mais aussi très creuse, piègeux en grosse aile.
Une petite planche suffit.
Un gilet homologué.
Une combinaison.
Un palonnier spécial wakeSURF.

Merci.

Hello,

Avoid starting directly behind the propeller so that the Foil doesn’t get hit and agitated by the turbulence. It can be very destabilising.

With Straps it’s like classic wake riding, just don’t put yourself into too much opposition with the boat and start out with a low speed giving you the time to get up.

Without Straps, it’s a bit harder, but with the right method easy enough.
1/ Get the Board in a 90° angle with the axis of the boats pull.
2/ Get the Board on its side, with the Foil mast parallel with the water.
3/ Maintain this position of the Board with your back arm by holding the rail between your two feet.
4/ Get your feet into the sweet spots.
5/ You Board should be perpendicular to the traction of the boat, mast parallel with the water, back hand on the rail and rope handle in your leading hand in between you legs.
6/ The boat pilot will be pull you out of the water slowly, and let you place yourself outside of the wake, and then fix the speed at 11knots, which is the best.

the pilot needs to manage the slight tension during this positioning.

Warnings :

NEVER hold rope in your hand (you risk serious injury and cutting).
NEVER pull yourself forward by grabbing the rope when you’re being pulled. Trying to get into the wave for example. If you fall and you have a limb caught up in the rope or knot that’s trailing behind you : you will lose that limb !!! Clean cut, no joke.
To limit these risks, use a Wakesurf handle and rope : which has a large diameter rope and very small handle, and respects safety codes.
Never fall on the Foil. The worst accident will be that you fall on the tailed of the Foil which has the highest cutting risks. Do not hesitate to fall forward : fall towards the front or to the side.
ATTENTION, a Boats wave brings water up with more force in comparison to a wave. Once you launch into flight the Foil will follow and you risk having it flip on you. It will be a guaranteed fall with your torso falling on the wings tips !! Protect your face with your arms, wear a life vest and a thick wetsuit, and above all, avoid this situation!
NOTE : The Allvator Foils have rounded, dulled, points to limit the danger. But your skin is softer when wet and an accident can always take a turn for the worse. Protect yourself and be prudent.

Recommended gear :
Our Allvator Foil in size M for those under 60kg and L for the bigger rider. A larger Foil functions as well because the wave from the wake, although small, is steeper and can trap a larger wing.
A smaller Board is fine.
A Certified Lifevest.
A wetsuit.
An Official Wakesurf rope and handle.


Thanks

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Mar Mai 21, 2019 5:56 pm
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Inscription : Mar Juin 12, 2007 11:50 am
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Localisation : La Baule / France
Fishman a écrit :
I want make learning to foil behind a boat as easy as possible for my family and friends.

We have all the Aviator wings and tails sizes.

I was thinking to use the XXL wing with the small 45cm or the 40cm tail, might be easier than the big 45cm tail.

I was thinking this could be good especially for lightweight people 110 -130lbs (50-60kg)

Good idea or Bad idea?


Check the previous post please.

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Mar Mai 21, 2019 6:10 pm
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Inscription : Lun Oct 15, 2018 12:47 am
Message(s) : 32
Got it. Thanks

I was thinking a larger wing at a slower speed made possible with a smaller tail could be easier than than a smaller wing...


Mar Mai 21, 2019 6:51 pm
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Inscription : Mar Juin 12, 2007 11:50 am
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Nope, not a good idea.

The best goal is to find the perfect trim line. Many guys are pumping all the way instead of flying 10cm up to follow the energy.

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Mar Mai 21, 2019 6:52 pm
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Inscription : Mar Mai 29, 2018 8:59 pm
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Hello à tous!

Possible de faire du Wakesurf en foil avec le kitefoil allvator (celui vendu en combinaison avec la Catch pour 800€)?
Aussi, on a un bateau avec moteur z drive classique avec hélice derrière le bateau et non dessous, est ce quand même praticable? En Wakesurf normal c’est bien trop dangereux à mon goût!

Merci


Dim Mai 26, 2019 8:22 pm
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Inscription : Mar Juin 12, 2007 11:50 am
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Hello,

tu as la possibilité de mettre une cage sur ton hélice, mais en wakesurf tu es hyper près du bateau et c'est vraiment pas rassurant. Tant que le pilote ne stoppe pas les gaz pendant une chute ça passe...

Le foil de kite permet de faire du wake, mais à une vitesse assez élevée et sans lacher le palonnier. Seul celui de surf permet de surfer.

Merci.

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Lun Mai 27, 2019 8:21 am
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Inscription : Mar Mai 29, 2018 8:59 pm
Message(s) : 28
Merci l’Ours.
J’ai cherché pendant quelques temps des cages à hélice mais sans succès, peux tu en recommander?



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Lun Mai 27, 2019 10:56 am
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Localisation : La Baule / France
Désolé, je n'ai pas cette info.

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Lun Mai 27, 2019 4:05 pm
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Inscription : Lun Août 10, 2009 1:24 pm
Message(s) : 11174
Localisation : Ambassadeur Seignosse, 1m67, 100kg
Cherche "pare hélice" ou "Protections d’hélice", ou "prop guard", tu trouveras plus facilement.

Par exemple:
https://www.piecesbateaux.com/protectio ... ,3,176.cfm

_________________
2016: 7'3" Fatal Vector Proto 110l
2017: 6'10" One Pro, 7'3" Fatal Pro, 9'3" Moblog SP Pro
2018: Karmen 7'11" & 8'4"
2019: Alley 8'1"
Foil: allvator 80cm + SUP AS 6'10"
Surf: 9'1" XTR proto


Lun Mai 27, 2019 4:41 pm
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